מילון מונחים

מילון מונחים זה יתעדכן ככל שהמשחק יתקדם, מדובר בשני חלקים ז'רגון משחקי, שני חלקים סיסטם וחלק אחד אירועים משחקיים.

מושגי מערכת –

כל המושגים המשמשים את מנהלי המשחק לצורכי תקשורת.

אינפליי [In-Play] – דברים שקורים תוך כדי חוויית המשחק ושייכים כולם למציאות-החליפית של המשחק.

אופפליי [Off-Play] – דברים שקורים חיצונית לחוויית המשחק ושייכים בעיקר לענייני מנהלה לצרכים שקשורים במשרין למשתתפים ולא למשחק.

דמות [Character] – הפרסונה המשחקית של משתתף משחק. לדמויות יש היסטוריה, אופי ונתונים סטאטיסטיים. דמויות אשר מגולמות בידי מנחים לרוב גם נקראות נאפסים [ביחיד: נאפס, מאנגלית: NPC] שפירושו דמות בלא שחקן.

מטא-פליי [Meta-Play] – האירועים משחקיים המתרחשים 'אופפליי' כאשר לא משחקים דרך הדמות אותם אלא רק מסכמים אותם בעזרת שיחה בין משתתפי המשחק.

פלאף [Fluff] – משחק דמות שאיננו מערב שיטה, לרוב מתייחס למשחק בין שחקנים שלא מערב מנחה ומתרכז בנושאים כגון מערכות יחסים בין דמויות ופעולות יום-יומיות.

קראנצ' [Crunch] – החלק המכאני של המשחק, השיטה המספרית-מתודית לפתרון עימותים וסיפורים.

בן אגדה – בן אנוש אשר חווה חלום מכונן וכעת יש לו קשר לעולם על טבעי משל עצמו המגלם אגדה זו או אחרת. בני אגדה מסוגלים למשוך עוצמה מחלום-האגדה שלהם ולגרום לתופעות על טבעיות במציאות המשותפת.

מציאות משותפת – המציאות המשותפת היא כינוי למציאות בה חיים כלל בני האדם ובני האגדה. מוכרת גם כיום-יום, המציאות, העולם החומרי.

חלום-אגדה – העולם הדמיוני-למחצה שמתקיים ומקיים את בן האגדה כבן אגדה. המקום בו שוכנת תודעת בן האגדה בעודו ישן במציאות המשותפת.

חלום מכונן – החלום הראשון שחווה בן אגדה במהלכו הוא לומד להכיר את חלום-האגדה שלו ואת התפקיד שהוא משחק בו.

משיק – אירוע חשוב בחייו של בן אדם אשר מוביל [לאחר שבעה משיקים שכאלו] – להפיכתו לבן אגדה. משיקים כאלו הנן נקודות מגע שבהן חייו הרגילים של בן אדם דומים עד מאוד לסיפור האגדה.

עוגן אגדה – חפץ \ מקום \ דמות \ אירוע כלשהוא שקריטי להגדרת חלום-אגדה כמות שהוא. אם גורם חיצוני מפריע למהות עוגן-אגדה, החלום עצמו מתערער. במידה וכל עוגני האגדה מופרעים, האגדה מתרסקת, לרוב עם תוצאות הרות אסון לבן האגדה גם במציאות המשותפת.

מורשת – מגוון מאפיינים מטאפיזיים המתקשרים עם הדמות ומהווים גורמים יחודיים בקיומה. מורשת יכולה להיות תכונה החורגת מגדר הרגיל או טובות הנאה השמורות לדמות כתוצאה ממעמדה הרם או רשימה ארוכה של דברים אחרים. מורשת הינה מאפיין פאסיבי באיכותו, אשר תלוי באפיון של הדמות ולא בפעולות שלה.

כוח קסום – מגוון כוחות שונים ומשונים, ברכות, קסמים ויכולות מיוחדות שיש לדמות אותם היא מסוגלת לבצע מתוקף האגדה והכוח האגדי שלה. מגוון הכוחות הקסומים האפשרי הוא אדיר, אך כולם מהווים פעולה מודעת וביצוע עם כוונה ולא מאפיין קבוע ופסיבי של הדמות.

פ'טיש – אובייקט פיסי הקיים גם בעולם האגדה וגם במציאות המשותפת ונושא איתו כוח בין השניים. פ'טישים יכולים להיות חפצים בעלי כוחות מופלאים או מוקדים לבעיות אדירות לא פחות – כתלות בסיפור האגדה והפ'טיש הספציפי.

מושגים משחקיים –

כל המונחים המתקשרים ישירות לעלילה וחופפים לז'רגון המדובר של הדמויות בעודן במשחק.

By | 2016-10-15T19:35:20+00:00 מאי 19th, 2016|סיסטם, עולם המערכה|
טוען...