סקירה של מרכיבי דמות

תכונות

לדמויות יש שמונה תכונות שמגדירות יכולות פיזיות ונפשיות שונות. תכונות אלו הן:

כוח | חוסן | זריזות | מיומנות | אבחנה | למדנות | מיקוד | רצון

תכונות אלו מדורגות בין 0 לבין 12 [אף שבני-אגדה יכולים להגיע לתכונה שמעל ל-6 רק ביכולות ספורות], והן משפיעות גם על מה שדמות יכולה לבצע בהצלחה וגם על רמות הבריאות ורמות השפיות של הדמות – שני מדדים שבודקים את מצבה הפיסי ו/או המנטלי של הדמות; אם אחד משני מדדים אלו מגיע לאפס, הדמות יוצאת מכלל פעולה לפרק זמן משמעותי, ועלולה למות.

רמות בריאות

רמות בריאות תחיליות: כוח פלוס חוסן פלוס רצון.

בריאות מתארת את מצבה הפיסי של הדמות. ככל שמאגר רמות הבריאות מתרוקן, כך מצבה הפיסי מתדרדר. בין אם מדובר במחלה, פציעות, עייפות או גורמים אחרים. דמויות עם מאגר גדול יותר הינן חיוניות יותר ועמידות יותר לפגיעות פיסיות באופיין וסיכוייהן להחלים מנזק שכזה גדולים יותר.

  • פציעות פיסיות עלולות לגרום לנכות המורידה מערכי התכונה הפיזיים של הדמות.
  • דמות עם 3 רמות בריאות פצועה \ חלשה באופן נראה לעין.
  • דמות עם 2 רמות בריאות פצועה \ חלשה באופן מדאיג.
  • דמות עם רמת בריאות אחת נמצאת במצב קריטי ורצוי שתקבל טיפול רפואי דחוף.
  • דמות שמגיעה ל-0 רמות בריאות גוססת ותמות תוך מספר דקות השווה לחוסן שלה, אלא אם תקבל טיפול רפואי דחוף ומקיף או כוח מרפא רב עוצמה.

דמויות המגיעות לפחות מאפס רמות בריאות, מתות.

החלמה: דמות פצועה מחלימה באופן טבעי בקצב של רמת בריאות בכל שבוע של מנוחה. מנוחה בבתי חולים מאפשרת גם החלמה מפציעות חמורות ו\או נכויות [אם השיקום בכלל אפשרי]. כוחות ומורשות עשויים להשפיע על קצב זה.

רמות שפיות

רמות שפיות תחיליות: מיקוד פלוס אבחנה פלוס רצון.

שפיות מתארת את מצבה הנפשי של הדמות ויכולתה להתמודד עם אתגרים וקשיים. ככל שמאגר רמות השפיות של הדמות מתרוקן, ככה אחיזתה במציאות, באידאלים ונתוני היסוד של האישיות שלה מתרופפת. דמויות עם מאגר שפיות גבוה נוטות להיות בעלות מניעים חזקים מאוד ונכונות להיאבק עליהם לאורך זמן יותר מאשר דמויות עם מאגר שפיות נמוך.

פגיעות נפשיות עלולות לגרום לערעור הדמות והפחתה בדירוגי התכונות הנפשיות שלה.

דמות עם 3 רמות שפיות סובלת מהפרעה ניתנת לאבחון.

דמות עם 2 רמות שפיות סובלת מהפרעה ברורה ועלולה לגרור אשפוז בכפיה.

דמות עם רמת שפיות אחת סובלת מהפרעה קיצונית ומתמשכת.

דמות שמגיעה ל-0 רמות שפיות מאבדת את עצמה להפרעות שלה ותמצא את עצמה מאושפזת בכפיה באופן קבוע [במקרה הטוב] או שתחסל את עצמה כתוצאה מההפרעות הנפשיות שלה. רק התערבות ושיקום ארוך טווח או כוחות קסומים רבי עוצמה יחזירו דמות במצב זה. הדמות איננה שחיקה במצב זה.

דמות אינה יכולה לרדת אל מתחת לאפס רמות שפיות: במצב זה, הדמות קטטונית או משובשת לגמרי בדעתה ואין עוד את מה לתקוף.

החלמה: דמות יכולה להחזיר רמת שפיות אחת בשבוע במידה והיא מנהלת אורך חיים רגוע בתקופה זו. טיפול נפשי ותרופתי נכון ואינטנסיבי, וגם כוחות ומורשות עלולים להגביר קצב זה.

עוצמה אגדתית

מאגר  עוצמה אגדתית: בהתאם לשיוך הדמות.

בעוד שגודל מאגר העוצמה האגדתית של הדמות אינו משתנה כמעט כלל, כמות העוצמה האגדתית שבתוך המאגר יכולה לעלות ולרדת בהתאם לשימוש שדמות עושה בעוצמה האגדתית שלה.

לכל דמות יש עוצמה אגדתית שנמדדת בנקודות. דמויות משתמשות בנקודות אגדה כדי לממש את הכוחות העל-טבעיים שלהן, הן בעולם המציאותי והן בעולם האגדתי. דמות שמגיעה לאפס נקודות אגדה אינה יכולה להשתמש בשום כוח על-טבעי, כולל קללת מוות וכולל חוש העין השלישית [שיוסברו בהמשך]. הכוחות שיש לדמות כבן-אגדה, ושדורשים עוצמה אגדתית, לא פועלים בחלום של הדמות כאשר אין לה עוצמה אגדתית להוציא עליהם. כוחות חלומיים שיש לדמות בחלום פשוט כי מדובר בחלום, עובדים כרגיל; שימו לב שהכוח החלומי הרגיל יכול להיות מאוד דומה לאחד מכוחות בני האגדה הרגילים שלכם, אבל הוא לא ישפיע על בני-אגדה ובני-סוף [כולל עליכם], אלא רק על יצורי אגדה וחלום 'טהורים'.

למרבה שימחתם של בני אגדה, אין שום כוח בעולם, להוציא רצונם החופשי, שיכול לגזול מהם את נקודת האגדה האחרונה שלהם. הווה אומר, נקודה אחרונה של עוצמה אגדית יוצאת רק מרצונה של הדמות: אי אפשר להפנט דמות, או להקסים אותה, או לשאוב ממנה את נקודת העוצמה האחרונה, אבל אפשר, למשל, להונות אותה לכך, או לאיים עליה או להכאיב לה או לסחוט אותה לידי כך.

השבת עוצמה אגדתית: לכל דמות יש לילה אחד מסויים בשבוע [שייקבע מראש ואינו ניתן לשינוי], שבמהלכו, אם היא מבקרת בעולם האגדה שלה, ועושה בו פעולות מסוימות [שייקבעו לכל דמות לפי האגדה והמהות שלה, כאשר השחקן בוחר מהן הפעולות המדוברות, בכפוף לאישור המנחים], הדמות משיבה לעצמה 2 נקודות  עוצמה אגדתית בכל מהלך שבועי.

סקירה קצרה של תחומי כישורים

לכל דמות יש מגוון כישורים: דברים שהיא לומדת לעשות במהלך חייה במידה כזו או אחרת. חשוב לציין שכישורים נחלקים לשניים: טבעיים [כאלו שזמינים לכל אדם ברמה בסיסית כלשהי], ונרכשים [כאלו שאין אפשרות לנסות לעסוק בהם ללא הכשרה ולימוד מתאימים]. בנוסף, ישנן מורשות מסוימות שמעניקות ידע בכישורים מסוימים, או יתרונות בנוגע לכישורים מסוימים.

עין שלישית

לכל בן אגדה יש את היכולת לראות דברים שנסתרים מחושיהם של יצורים ארציים 'רגילים' [מלבד, אולי, חתולים מסוימים, ושני דובי פנדה שרק אחד מהם נמצא בסין]. יכולת זו מאפשרת לבן-אגדה לראות אם מי שמולו הוא בן-אגדה אחר [הדמות תראה, בנוסף למראה הרגיל, מין סופר-אימפוזיציה של דמות האגדה של זה שמולה], להבחין במוקדים שיש בהם עוצמה אגדתית [חפצים, מקומות, יצורים – הדמות תראה מן הילה זוהרת, וככל שהזוהר רב יותר, העוצמה האגדתית גדולה יותר], ולהבחין בנתיבים אל תוך האגדה מעולמנו [שזה מפתיע, כי עולמות האגדה מתקיימים כל אחד בראשו של בן אגדה אחר; ועדיין, תצפיות שכאלו אומתו].

קללת מוות

כאשר בן-אגדה מת, יכולה הדמות המתה להטיל קללת מוות. ניתן להטיל קללה כזו אפילו אם המוות מיידי [נפל עליך פיל, נשרפת בשניה עד אפר]. אם מאחורי מותה של הדמות יש סוכנות כלשהי, הרי שאפילו אם הדמות אינה יודעת מי הסוכנות הזו, הקללה בה בחרה הדמות [שתוגדר בעד 13 מילים], תפגע מתישהו באותה סוכנות: מהר יותר אם לדמות שמתה היו חשדות נכונים לגבי זהות העומדים מאחורי מותה, לאט יותר אם לא. אך קללת מוות היא וודאית, ואף שאינה בהכרח הורגת, יכולה לגרום צרות איומות וכמובן גם לסכנת מוות, בהתאם לנוסח שלה – אובדן של קשרים ומשאבים, מזל נוראי לתקופה ארוכה, פגיעה בעוגני האגדה, מיקוד תשומת לב של אויב מסוכן, צירוף נסיבות קטלני ועוד.

מורשות

תוך כדי תהליך יצירת הדמות, יהיו לכם שפע של הזדמנויות לקחת מגוון שיפוצים, שיפצורים והתאמות אשר משפיעים על יצירת הדמות שלכם. אלו נקראים יחדיו מורשות, וכאן זו אחת ההזדמנויות שלכם לבצע התאמות שיבטאו באמצעות מכניקה רעיונות שיש לכם לגבי הדמות שלכם. תיהנו 🙂

הנחיה כללית, לגבי כל סוגי המורשות, בכל שלבי יצירת הדמות, מהתחלה ועד הסוף: אלא אם כתוב מפורשות אחרת, ניתן לקחת כל מורשת פעם אחת ויחידה.

רגע, אבל מה לגבי המורשת הזו, שלא רשום לגביה כלום, ושנראה לי ממש הגיוני שאפשר לקחת אותה פעמיים? בדיוק עליה אנחנו מדברים! רק פעם אחת, אלא אם כתוב מפורשות שיותר.

כוחות על-טבעיים

לבני אגדה יש כוחות על-טבעיים. את הכוחות הללו קל לבטא בעולמות האגדה [לא פלא, עולם האגדה הרי נמצא בראשו של בן-האגדה], ובעולם המוחשי יש צורך בהוצאה של נקודות עוצמה אגדתית כדי להשתמש בהם. מובן שהכוחות שאתם יוצרים ובוחרים צריכים להתאים לאגדה של הדמות. עוצמתם של כוחות נעה בין 1 ל- 50. כל דבר שמעבר ל- 50, דורש עבודה משותפת של מספר דמויות [פרטים בהמשך]

שבעת המשיקים ושבעת עוגני האגדה

השחקן בוחר אם האגדה של דמותו היא מיתוס, מעשייה או מודרנה. כאן עולות שתי שאלות: מה הגורמים בגללם האגדה חברה לדמות, ומה הגורמים שקושרים בין הדמות לאגדה בהמשך.

שבעת המשיקים הם אנקדוטות משמעותיות בחייה של הדמות בטרם הפכה לבן-אגדה. שבעה אירועים, מצבים, מקומות, תהליכים [וכו'], אשר יצרו השקה משמעותית בין האדם לאגדה, וכתוצאה, הביאו לכך שהאדם הפך לבן-אגדה ומגלם בתוכו אגדה אחת מסוימת, ולו עצמו יש תפקיד של דמות באותה אגדה. לאחר שמשיקים אפשרו את החיבור הזה, החיבור קיים. גם אם אחד המשיקים יתפוגג, בן האגדה יישאר כזה.

שבעת העוגנים נוצרים אחרי שאדם הופך לבן-אגדה. אלו הם שבעה דברים, יצורים או מקומות [הווה אומר, כולם דברים גשמיים], שמהווים את העוגן של בן-האגדה לאגדה שלו. העוגנים ייקבעו על-ידי השחקן ובתיאום עם המנחים, ויהיו בעלי משמעות לדמות ולפרשנות/גרסה של האגדה שחברה אל בן-האגדה.

הריסה של עוגנים, משפיעה לרעה על בן-האגדה. הרס כזה יכול לקרות בתוך האגדה במידה והעוגן שם, ויכול להתרחש בעולם המוחשי במידה ובן-האגדה הוציא עוגן מן האגדה.

  • הרס של שבעה עוגנים – הקשר נשבר, האגדה נעלמת, בן האגדה שב להיות אדם רגיל.
  • הרס של ששה עוגנים – הדמות לא מסוגלת להשיב עוצמה אגדתית בכל דרך שהיא, ואינה יכולה לעבור לעולם האגדה שלה בדרכים 'טבעיות'. הדמות סובלת מאינסומניה חריפה. בכל שלושה ימים, הדמות מאבדת רמת בריאות אחת ושתי רמות שפיות.
  • הרס של חמישה עוגנים – הדמות לא מסוגלת להשיב עוצמה אגדתית בכל דרך שהיא. הדמות סובלת מאינסומניה חריפה. בכל שלושה ימים, הדמות מאבדת רמת בריאות אחת ושתי רמות שפיות.
  • הרס של ארבעה עוגנים – הדמות לא מסוגלת להשיב לעצמה עוצמה אגדתית בדרכים 'טבעיות'. הדמות סובלת מאינסומניה חריפה. בכל שלושה ימים, הדמות מאבדת רמת בריאות אחת ושתי רמות שפיות.
  • הרס של שלושה עוגנים – הדמות סובלת מאינסומניה חריפה. בכל שלושה ימים, הדמות מאבדת רמת בריאות אחת ושתי רמות שפיות.
  • הרס של שני עוגנים – הדמות סובלת מאינסומניה מתונה. בכל שבוע מלא, הדמות מאבדת רמת בריאות אחת ושתי רמות שפיות.
  • הרס של עוגן אחד – תחושות קודרות ומאיימות, התקפי מחנק או ורטיגו פתאומיים, דיכאון. הדמות מאבדת רמת שפיות אחת בכל שבוע.

התחדשות של עוגנים: אם עוברים שבעה שבועות מבלי שהושמד עוגן נוסף, עוגן אחד מתחדש 'מעצמו'. מובן כי התחדשות זו אינה תקופה אם הושמדו כל שבעת העוגנים. דמויות יכולות לנקוט אמצעים פעילים, באמצעות כוחות מסויימים, לחידוש עוגנים, או לבצע פעולות סיפוריות לחידוש העוגן, בהתאם לטבעו.

מעטה האגדה

בעולם המוחשי, בני-אגדה נראים כבני אנוש רגילים. בעולמות האגדה, הם לובשים צורת אגדתית, בהתאם לדמותם באגדה האישית. אבל, בני-אגדה יכולים לראות בעולם המוחשי, באמצעות העין השלישית, את צורת האגדה של בני-אגדה. המשמעות היא שבתוך, מעל, מסביב לבן-האגדה, בעלי עין שלישית פעילה יכולים לראות את דמותו האגדתית. זהו חוש מתעתע – גם במקום קטן שמכיל את הגוף הפיסי בלבד, ניתן יהיה לראות דמות של ענק, ולדעת ולחוש שזו דמות של ענק עם פרופורציות ענקיות, למרות שאין דרך שדמות ענקית תיראה במקום כה קטן.

מעטה האגדה אינו ניתן להסתרה גשמית. לא משנה מה בן-אגדה לובש, באיזה איפור או מסכה יעשה שימוש, מעטה האגדה נשאר ללא שינוי, אלא אם נעשה שימוש ביכולת מיסטית כלשהי. גם עלטה לא תמנע מעין שלישית להבחין במעטה האגדה. עם זאת, קירות, וילונות ואפילו מסכי נייר יפניים – כל דבר שמונע ראיה ישירה בעין – ימנעו ראיה של מעטה האגדה, ומעבר לכך, מעטה אגדה אינו נראה באמצעים דיגיטליים, אף שכן באמצעים אנלוגיים [משקפיים, משקפת, אפילו טלסקופ אופטי].

By | 2017-06-09T12:18:29+00:00 יוני 9th, 2017|כללי|
טוען...